Ombudsman Hellevoetsluis houdt vanaf 2018 maandelijks spreekuur

Vanaf volgend jaar wijzigt het schema van de inloopspreekuren in Hellevoetsluis. Het laatste spreekuur in 2017 is vrijdag 15 december van 09.00 tot 10.00 uur in het Centrum voor Jeugd en Gezin aan de Vliet 2. Het eerstvolgende spreekuur daarna is op vrijdag 26 januari 2018. Vervolgens zal iedere maand op een vrijdag spreekuur worden gehouden. Tijdstip en de locatie blijven ongewijzigd.

De ombudsman is er voor iedereen die klachten heeft over de manier waarop hij is behandeld door de gemeente. De ombudsman vindt wel dat u uw klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de website van de gemeente Hellevoetsluis leest u hoe u een melding of een klacht kunt indienen. Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

  • U kunt elke werkdag van 9:00 tot 12:30 uur bellen met de ombudsman op het nummer 010 411 16 00.
  • U kunt ook een email sturen naar info@orr.nl.
  • Of u kunt langskomen op een van de inloopspreekuren in Hellevoetsluis of één van de andere aangesloten gemeenten. Voor een overzicht van de mogelijkheden, kijk op www.ombudsmanhellevoetsluis.nl.

U hoeft voor het spreekuur geen afspraak te maken, maar het is beter eerst te bellen en uit te leggen wat uw klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de ombudsman u gelijk vertellen of uw klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkomt u dat u misschien voor niets op het spreekuur komt.

Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over uw klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de ombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze u kunnen helpen.